امروز    ۲۵ ام  مهر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
تغییر لوگو ناموفق در دنیای برندها

۵ تغییر لوگو ی ناموفق در دنیای برندها

۵ تغییر لوگو ی ناموفق در دنیای برندها

خیلی از کمپانی‌ها هستند که لوگو ی آنها چندان دلنشین نیست و فقط به خاطر سرویس خوبشان، همچنان مورد توجه مخاطبان خود قرار می‌گیرند. اما شده که تغییر لوگو ی یک کمپانی آنقدر بد بوده که مجبور شده با تغییر لوگو ، لوگو را به نسخه قبلی خودش بازگرداند.

در یکی از مطالب قبلی روی بهترین تغییر لوگو ها تمرکز کردیم. اما در این مطلب سراغ کمپانی‌هایی می‌رویم که از تغییر لوگو ی خود نقدهای بسیار منفی‌ دریافت کردند.

۱) نتفیکیلس – کوییکستر:

اگر نام سریال House of Cards را شنیده باشید، بی‌شک نام نتفیلیکس را هم به گوشتان خورده‌است. این سریال که در سه سال اخیر به یکی از سریال‌های پرطرفدار در سطح جهان تبدیل شده، توسط نتفیلیکس که یک رسانه سیال (Media Streaming) است، پخش می‌گردد. نتفیلیکس در آغاز کار خود، فقط یک سرویس ارسال پستی دی‌وی‌دی بود که بعد تصمیم گرفت شبکه سیال را به سرویس‌های خود اضافه کند.

این کمپانی در سال ۲۰۱۱ تصمیم گرفت که شبکه سیال خود را جدا کرده و به کل نام و لوگوی آن را به کوییکستر تغییر دهد که پس از اعلام رسمی این تغییر، آنقدر نظرات منفی بود که مدیر عامل نتفیلیکس تصمیم گرفت که به کل این تغییر را معلق سازد.

تغییر لوگوی نتفیکیلس – کوییکستر

۲) مسترکارت

همه شما لوگوی به یادماندنی مسترکارت را در ذهنتان دارید. در سال ۲۰۰۶، این کمپانی تصمیم گرفت که لوگوی جدیدی را انتخاب کند که دقیقا در نقطه عکس لوگوی اصلی مسترکارت قرار داشت. یک لوگوی نسبتا شلوغ و زیادی گرافیکی که آنقدر توسط عموم مردم ضعیف عنوان شد که این کمپانی در آخر از تصمیم خود صرف نظر کرد و تغییرات بسیار جزیی‌ای روی لوگویش انجام داد تا بهبود یابد.

تغییر لوگوی مسترکارت

۳) کِرَفت

کرفت که یک شرکت صنایع غذایی آمریکایی است به شدت به خاطر پنیرهای بی‌نظیر خود، در سراسر دنیا مطرح شده. کرفت پس از اینکه در سال ۲۰۰۹ تصمیم به تغییر لوگوی خود گرفت، بازخوردها بسیار منفی بود و سبب شد که عمر لوگوی جدیدشان بیشتر از ۶ ماه نباشد. پس از طی شدن این مدت زمان، لوگوی کرفت به حالت قبلی خود برگشت.

تغییر لوگو کرفت

۴) AOL:

اِی‌.اُ.اِل. که یک کمپانی سرویس دهنده اینترنتی و سرمایه‌گذاری روی رسانه‌ها است هم در سال ۲۰۰۶ تصمیم گرفت که لوگوی خود را تغییر دهد. پس از نمایش لوگوی جدید اِی.اُ.اِل، نقدهای متفاوتی بیرون آمد و خیلی از آنها منفی بودند. اکثرا منتقدان معتقد بودند که لوگوی قبلی تاثیرگذارتر بود و با این حال این شرکت تصمیم گرفت لوگوی جدیدش را نگه دارد.

تغییر لوگو aol

۵)لوگوی المپیک لندن:

وفتی که لندن میزبان المپیک تابستانی ۲۰۱۲ شد، تصمیم گرفت که لوگوی متفاوتی از دیگر لوگوهای المپیک طراحی کند که پس از رونمایی از آن نقدها چندان جالب نبود. منتقدان و عموم مردم معتقد بودند که لوگوی المپیک لندن بیشتر شبیه به لوگوی یک برنامه کودک است تا لوگوی مهمترین رویداد ورزشی! البته مشخصا انتظارها از لندن بسیار بالا بود و همه گمان می‌کردند که لوگوی بهتری ارائه خواهد شد.

تغییر لوگو المپیک

منبع: بلاگ‌اَد

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

پندهای مارکتينگ

پندهای مارکتینگ

پندهای مارکتینگ   قانون رهبری: اول بودن بهتر از برتر بودن است. قانون طبقه: اگر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =