امروز    ۲۵ ام  مهر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
نقاط تصمیم، نقاط تردید

نقاط تصمیم، نقاط تردید

نقاط تصمیم، نقاط تردید

همه با لحظه تردید مواجه می شوند. تجربه‌ من اینطور نشان می‌دهد که وقتی قرار است شخصی یک وبسایت برای خودش داشته باشد، مثلا جایی برای انتقال تجارب شخصی، یک فروشگاه کوچک، یک استارتاپ … مدت زیادی را با ذوق و شوق صرف پرداختن ایده می‌کند. در اینترنت جستجو می‌کند. وبسایت های مشابه را می‌بینید.، رویاپردازی می‌کند، وقت زیادی صرف می‌کند که اسم مناسبی برای دامنه انتخاب کند، دامنه را ثبت می‌کند، در شبکه های اجتماعی برای وبسایتش اکانت ثبت می‌کند، سراغ یک طراح می‌آید و باز وقت بسیاری صرف جزئیاتی مانند رنگ و جزئیات گرافیکی و انتخاب فونت می‌کند …

به نقطه ای می‌رسیم که همه چیز آماده است و آن شخص باید شروع به نوشتن و درج مطلب کند. وبسایتش افتتاح شود و در معرض دید قرار بگیرد.

نقاط تصمیم، نقاط تردید

بخش قابل ملاحظه ای از افرادی که من دیده ام در این نقطه توقف می‌کنند. تمام آن رویاها و وقت گذاشتن ها و … ناگهان جای خود را به یک سکوت و تردید می‌دهد. تردیدی که بسته به شخصیت افراد ممکن است از یک هفته تا ماه ها طول بکشد.

نظیر این رفتار را بسیار دیده ام. مثلا شخصی که به یک دوره آموزشی می‌خواهد برود و درست در لحظه ثبت نام، منصرف می‌شود. کسی که می‌خواهد یک گزارش تهیه کند. شخصی که قصد ساخت خانه دارد و وقت زیادی در بازار به دنبال زمین و … می‌گردد و در لحظه انتخاب، منصرف می‌شود و تردید می‌کند. شخصی که قصد مطالعه برای امتحان دارد و همه شرایط را که آماده کرد، به جای این که سراغ مطالعه برود، دوباره وقت کشی می‌کند و دنبال بهانه ای برای درس نخواندن می‌گردد.


در زندگی بارها به این نقاط تصمیم و تردید می‌رسیم. شاید تفاوت افراد موفق با دیگران این است که در این نقاط ، درنگ زیادی نمی‌کنند و به موقع از آن عبور می‌کنند.


برای این که نسبت به تصمیم های گرفته شده حس اطمینان داشته باشید، باید مطمئن شوید که از هر جنبه ای آن را در نظر گرفته اید. اگر تصمیم شما بر اساس واقعیت است، بر اساس عوامل عینی آن را در نظر بگیرید، اما اگر در مورد آنها کاملا ذهنی عمل می کنید، باید منطق را در نظر بگیرید و ترکیبی از آنها را داشته باشید.

برای جلوگیری از این تردید موارد زیر را در نظر بگیرید و سعی کنید به آنها عمل کنید:

  1. دیدگاه بیشتری کسب کنید
  2. شجاعت خود را محک بزنید
  3. از مشاوران نظر بخواهید
  4. با شرایط خود را تطبیق دهید
  5. زمانی را برای بررسی تعیین کنید
  6. در پیش داوری مربوط به تصمیم های آینده تعادل ایجاد کنید
  7. به شهود خود اطمینان کنید

 

موفق باشید…

داستانهای موفقیت کارآفرینان را مطالعه کنید.

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هشت =