امروز    ۲۵ ام  مهر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
فرق مدیر خوب و مدیر فوق العاده

فرق مدیر خوب و مدیر فوق العاده

فرق مدیر خوب و مدیر فوق العاده

در این مطلب به ده مورد از تفاوت های یک مدیر خوب و یک مدیر فوق العاده اشاره می شود .

  1. مدیر خوب ، کنترل همه چیز را در دست دارد تا امور به درستی انجام شوند در حالیکه مدیر فوق العاده میداند که بازدهی میتواند دشمن ثمربخشی باشد. به همین دلیل، سعی میکند فضایی را مهیا کند که کارمندان بیشتر فکر کنند. آنها باعث رشد سطح علمی و فنی کارمندان میشوند و برای آنها فرصتهای لازم را فراهم می آورند تا مشکلات بزرگ را با ایده های بزرگ و ارزشمند برطرف کنند.
  2. مدیر خوب ، حس همکاری گروهی را در افراد پرورش داده و به همه فرصت و اجازه خودنمایی میدهد در حالیکه مدیر فوق العاده، با برنامه ریزی صحیح از همان ابتدا فرهنگ سازی میکند. این مدیرها میدانند چه افرادی را باید برای چه پستی استخدام کنند. همچنین، میدانند افراد نامناسب و غیرکارآمد در شرکت آنها جایی ندارند. اگر کسی به اشتباه استخدام شود خیلی سریع او را اخراج میکنند. آنها یک تیم کارآمد، باهوش و با فرهنگ همکاری گروهی برای خود جمع میکنند.businessmanager
  3. مدیر خوب ، از ایده ها و فکرهای خلاقانه استقبال میکند در حالیکه مدیر فوق العاده، میداند چگونه خلاقیت را به کارها و مکالمات روزانه گروه خود القا کند تا همه کارمندان به طور ذاتی احساس کنند خلاق و باهوش هستند و با امکاناتی که دارند در مسیر خلاقیتهای خود و سود بیشتر شرکت گام بردارند.
  4. مدیر خوب ، فضا را برای بیان نگرانیها و درماندگیها باز میگذارد در حالیکه مدیر فوق العاده، محیطی مهیا میکند تا افراد خودشان بتوانند تولید، روند کارها و فرآیندها را به خوبی بهبود ببخشند. او محیطی باز ایجاد میکند تا همه به راحتی بتوانند علاوه بر بیان نگرانیها، اقدامات لازم را نیز با همکاری دیگر اعضای گروه انجام دهند.
  5. مدیر خوب ، کارمندان را برای توسعه و پیشبرد بیشتر کارها تشویق میکند در حالیکه مدیر فوق العاده، برای هر کاری آموزش و پیشرفت جداگانه تعریف میکند و به واسطه آنها به کارمندان پاداش میدهد. این مدیرها میدانند که با پرورش مسئول و مدیرهای خوب از داخل شرکت میتوانند در مسیر موفقیت بیشتر قدم بردارند.
  6. مدیر خوب، جلسات کاری مفید و مؤثر برگزار میکند در حالیکه مدیر فوق العاده، مطمئن میشود که همه کارمندان تفاوت میان جلسه های کاری ارزشمند و وقت تلف کردن را به خوبی میدانند. او آموزشهای لازم را به همه کارمندان میدهد تا با دانستن تکنیکهای لازم جلسه های کاری را به سمت درست هدایت کنند.
  7. مدیر خوب ، به کارمندان خود اعتماد دارد و کارمندان با احساس امنیت کار میکنند در حالیکه مدیر فوق العاده، تعامل و همکاری مستحکمی میان کارمندان ایجاد میکند که باعث میشود موفقیت یا شکست آنها به طور دسته جمعی باشد. به زبان ساده تر، وقتی همه در قبال کار گروهی احساس مسئولیت داشته باشند و همه به یک اندازه تنبیه و تشویق بشوند، کار گروهی خیلی بهتر پیش میرود. این مدیران، برای افرادی که در انجام کارهای خود شکست خورده اند کلاسهای آموزشی برقرار میکنند.
  8. مدیر خوب ، محیطی شاد برای کارمندان ایجاد میکند در حالیکه مدیر فوق العاده، به دنبال راهی میگردد تا کارمندان از انجام کارهای روزانه خود لذت ببرند و هر روز صبح با اشتیاق فراوان در محل کار خود حاضر شوند.
  9. مدیر خوب ، اطمینان حاصل میکند که همه کارمندان بخوبی وظایف خود را میدانند در حالیکه مدیر فوق العاده، با تعیین هدف، چشم انداز و فرهنگ مرتبط،برای کارمندان شرکت شرح وظایف کاملاً مشخص تعیین میکند. این نوع مدیران بخوبی میدانند چگونه بازدهی و کارایی توأمان میتواند به پیشبرد اهداف کمک کند.
  10. مدیر خوب ، میداند چگونه کارمند را تشویق کند و احترام خود را به او نشان دهد در حالیکه مدیر فوق العاده، میداند چگونه بتدریج و ذره ذره احساس رضایت فردی را به کارمند منتقل کند. این مدیران به کارمند کمک میکنند تا اعتماد به نفس و رضایت فردی بیشتر داشته باشند.

 

کلیک کنید و مطالب و داستانهای مدیریتی مجله ای برندینگ را حتما مطالعه کنید.

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هشت =