امروز    ۱۸ ام  آذر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
رقبای کسب و کار خود را بهتر بشناسید

رقبای کسب و کار خود را بهتر بشناسید

رقبای کسب و کار خود را بهتر بشناسید

اینکه رقبای کسب و کار را بشناسید و بدانید چه پیشنهادات و ارزش هایی ارائه می کنند، کمک می کند که محصولات و خدمات خود را به بهترین نحو بازاریابی کنید. همچنین شناخت رقبا شما را قادر می سازد که قیمت های رقابتی تعیین کرده و در نهایت بتوانید کمپین های بازاریابی رقبا را خنثی کنید. از این اطلاعات می توانید در جهت تدوین استراتژی های بازاریابی شرکت و به عنوان مزیتی در برابر نقاط ضعف رقبا استفاده کنید . شناخت بهتر رقبا باعث افزایش کارایی کسب و کار شما می شود.

رقبای کسب و کار شما گاهی رقبایی خوب، گاهی رقبایی بد و گاهی رقبایی زشت هستند. فرض کنید که شما صاحب یک کسب و کار هستید و می خواهید محصولات و خدمات خود را به یک مشتری بالقوه بفروشید. کالایی که شما آن را بازاریابی می کنید، از نظر شما فوق العاده و از نظر مشتری هم قابل قبول است. همه چیز خوب به نظر می رسد و شرایط آماده آن است تا مشتری دست به جیب شود و درست در همان لحظه که مشتری می خواهد یک مشت دلار از جیب خود درآورد، سر و کله رقیب کسب و کار شما پیدا می شود و همان کالا را شاید با کیفیتی بهتر و حتی ارزان تر به مشتری شما پیشنهاد می دهد و کابوس شما را شروع می کند…!
رقبای کسب و کار هم به اندازه شما دوست دارند نیاز مشتری را رفع کنند ، به همین دلیل و از اینجا جدال برای چند دلار بیشتر آغاز می شود!
امّا رقابت در واقعیت آنقدرها هم که فکر می کنید سر راست و ساده نیست. رقبای شما گاهی رقبایی خوب، گاهی رقبایی بد و گاهی رقبایی زشت هستند.

رقبای خوب؛  رقبای کسب و کار خوب قاعده رقابت را درک کرده اند، آنها بر معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان بالقوه متمرکز هستند و تلاش می کنند تا بدون جنجال های رقابتی، در آرامش و با رعایت اصول بازی جوانمردانه، مشتریان را متوجه مزایای رقابتی پیشنهاد خود نموده و آن ها را ترغیب به خرید نمایند. بازارهایی با رقبای خوب، فرصت های برابر برای رشد را در اختیار همه  فعالان صنعت قرار می دهد و هر کسب و کاری به اندازه هوشمندی، استراتژی، تلاش و شانس خود از بازار بهره می برد و رشد می کند.

رقبای بد؛ رقبای کسب و کار بد در نقطه مقابل به دنبال جدال، جنجال و جنگ های تبلیغاتی علیه رقبا هستند. آن ها در مقابل شما صف می کشند و شیپور جنگ را به صدا در می آورند. آرامش در این بازارها جایی ندارد و شکسته شدن پشت سر هم قیمت ها و هزینه های مضاعف رقابت رو در رو، نه تنها کسب و کار شما بلکه خود آن ها را نیز بیش از پیش تضعیف می نماید. ممکن است مشتری در کوتاه مدت از قیمت های پایین تر کالاهای مورد نیازش بهره ببرد امّا در بلند مدت و با حذف رقبای ضعیف تر، او هم باید در بازاری که به انحصار قویترین رقیب درآمده تاوان روزهای به ظاهر خوشِ قیمت های ارزان و پیشنهادهای شگفت انگیز را بدهد!

رقبای زشت؛ رقبای کسب و کار زشت رفیق دزد و شریک قافله هستند. آن ها در ظاهر با شما رقابت رودررویی ندارند و خود را رقبایی خوب نشان می دهند، شاید حتی با شما همراه و هم جهت شوند ولی به محض اینکه فرصتی پیش آید از پشت به شما خنجر می زنند و به بدترین رقبای شما تبدیل می شوند. آن ها در ظاهر شما را ستایش می کنند و برای کسب و کار شما احترام قائل هستند امّا پشت سر شما به بدگویی، مسموم سازی جو بازار علیه شما و تخریب محصولات و خدمات تان در پیش چشم مشتریان می پردازند. آن ها موذی و دورو هستند و از بازی های کثیف پشت پرده علیه شما لذت می برند. رقبای زشت سعی در تخریب شما نه تنها پیش چشم مشتریان، بلکه در مقابل تامین کنندگان، شرکا، سهامداران و حتی متولیان نظارت بر بازار و مقامات دولتی دارند و بدون آنکه حتی حدس آن را بزنید در هر حال انجام این اقدامات زشت و غیراخلاقی علیه تان می باشند.

مطالب مربوط به مدیریت بازاریابی را از طریق همین لینک مطالعه کنید.

مجله اینترنتی ای برندینگ

کانال تلگرام : abranding@

درباره ی حامد منوچهریان

کارشناس فنی مجله اینترنتی ای برندینگ ، رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر تخصص : برنامه ریزی و مدیریت پروژه های تحت وب،پیاده سازی سیستم های تحت وب، تحلیل و طراحی سیستم های نرم افزاری، دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =