امروز    ۲۵ ام  مهر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
ده روش برای شناخت ایده‌ های عالی از زبان کارآفرینان

ده روش برای شناخت ایده‌ عالی از زبان کارآفرینان

ده روش برای شناخت ایده‌ عالی از زبان کارآفرینان

در این مطلب ده روش که از طریق آنها می توانید ایده های خود را ارزیابی کنید گردآوری شده است که همه این روشها از تجربیات کارآفرینان موفق بدست آمده و بسیار کاربردی هستند . به این نکته توجه کنید که اگر ایده شما عالی هم نبود می توانید کار خود را شروع کنید و در طی مسیر به آن پر و بال دهید و آن را قوی کنید.

۱- بادوام باشد.

یان آرونویسچ، مؤسس و مدیرعامل GovernmentAuctions.org

ایده های کسب وکاری که بتوانند نیاز مردم را برای دوره ای طولانی تأمین کنند موفق و دارای ریسک کم هستند. کارآفرین باید کسب و کار خود را برای دو، سه و ده سال مجسم کند تا بفهمد آیا محصول یا خدمات آنها بعد آن مدت همچنان مطرح خواهد بود یا نه. از مد و رسوم دوری کنید چون آنها ناگهان محو می‌شوند. اگر مطمئن هستید ایده‌ شما راه حلی برای مشکلات مشتریان باقی خواهند ماند و در سال های آینده هم درآمدزا خواهد ماند، ایده‌ شما یک ایده‌ عالی برای کار است.

۲- مورد استقبال قرار بگیرد

کتی شی، مدیر بازاریابی OrderGroove

ایده های کسب و کاری عالی ظاهراً به وسیله‌ یک منبع خارجی مثل سرمایه گذاران، مشتریان یا رسانه مورد استقبال قرار می­گیرند.

۳- کپی برداری از آن راحت نباشد.

دیوید هندمِیکر، مدیرعامل Next Day Flyer

بهترین ایده های کسب و کار آنهایی هستند که به راحتی نتوان از آن کپی کرد. اگر یک ایده‌ عالی وجود داشته باشد و موانع ورود به آن کم باشند، مطمئن باشید از آن تقلید خواهد شد. کسب‌ وکارهای جدید باید خیلی متفاوت باشند و موانع ورود زیادی داشته باشند، مثل پتنت­ها تا در رقابت از شما دفاع کند.

۴- فروشنده ها به آن علاقه­ مند شوند.

یوگن لی، رئیس و مدیرعامل ETL Associate

بهترین مشخصه موفقیت میزان موفقیت یک کسب‌ وکار میزان علاقه‌ ای است که فروشندگان خارجی نسبت به آن نشان می‌دهند، اگر کسب‌ و کارهای جانبی متقاضی محصولات شما هستند تا کسب مخاطب کنند، آنگاه می‌توانید مطمئن شوید احتمالاً طرح شما سودآور خواهد بود.

۵- جاذبه‌ آنلاین داشته باشد.

جاش والر، Elastic Inc.

یک‌ راه برای اطمینان از توان بالقوه‌ یک ایده، ساخت یک سایت ساده است تا ببینید آیا مشتریان به آن علاقه نشان می‌دهند یا خیر. نام شرکت، لوگو و معرفی مختصری از ایده باید در سایت قرار بگیرد. همچنین افراد بتوانند در سایت عضو شوند و در لیست انتظار خرید قرار بگیرند. بعد به لیست مخاطبین خود ایمیل بزنید و از آنها بخواهید سایت را چک کنند. اگر علاقه‌ مند شدند در سایت عضو شوند و همچنین آن را با سایر افرادی که ممکن است از آن ایده خوششان بیاید آن را به اشتراک بگذارند. اگر در روز تعداد زیادی عضویت داشتید، احتمالاً شما ایده ای عالی دارید و آن زمان تعدادی مشتری دارید که می‌توانید با آنها در تماس باشید.

ده روش برای شناخت ایده‌ های عالی از زبان کارآفرینان

۶- منحصربه فرد باشد.

کندال آلمریکو، مدیر سایت سرمایه‌گذاری ClickStartMe.com

خیلی از کارآفرینان وقتی قلبشان شروع به تپش می‌کند، مردمک چشمشان گشاد می‌شود و دیگر نمی‌توانند به چیز دیگری جز ایده خود متمرکز شوند، فکر می‌کنند ایده ای عالی دارند. باید بدانید وقتی می‌توانید از عالی بودن ایده خود مطمئن شوید که هیجان خود را متوقف کنید، واقع گرایانه فکر کنید و با تمرکز کافی ایده خود را در گوگل جستجو کنید تا بفهمید هیچ کس قبلاً آن کار را انجام نداده است.

۷- قابلیت رشد و توسعه داشته باشد.

رالف کوینترو، مؤلف و مشاور، بنیان گذار موسسه مشاوره The Great Business Project

من تعداد زیادی ایده خوب را دیده ام که شکست‌ خورده اند آنهم به دلیل اینکه کارآفرینان برای رشد و توسعه آن‌ها برنامه‌ریزی نکرده بودند.

۸ – قیمت مناسب

چارلی هاراری، بنیان گذار موسسه سرمایه گذاری H2 & Co.

درحالی که راه های زیاد برای حل مشکلات وجود دارد، ایده های عالی کسب وکاری این کار را به روشی ارزان تر از روش معمول بازار انجام می‌دهند. وقتی فهمیدید که شما می‌توانید یک مشکل منطقی را به طریقی که قابلیت رشد و توسعه داشته باشد، حل کنید، شما نه تنها باید ارزش تحویلی به مردم را تعیین کنید بلکه باید تعیین کنید آنها حاضرند چقدر بابت آن پول بپردازند. وقتی قیمت مشخص شد، بعد می‌توانید ارزیابی کنید که راه حل شما ارزش کسب و کاری دارد یا خیر.

۹- مشکلی را حل کند.

مایک مک گی، کارآفرین و مؤسس مدرسه طراحی وبسایت The Starter League

بهترین ایده­ های کسب و کار آنهایی هستند که مشکلی را حل کنند. اگر مشکلی وجود دارد که بر زندگی شما، دوستان، خانواده و همکاران و غیره تأثیر گذاشته به‌احتمال زیاد این مشکل بر افراد زیادی که شما آنها را نمی‌شناسید هم تأثیرگذار بوده است.

۱۰- مردم حاضر به پرداخت پول برای آن باشند.

ویل شروتر، مؤسس و مدیر عامل Fundable

تعداد مشتریانی که حاضرند پول بدهند، ارزش یک ایده و احتمال موفقیت آن را تعیین می‌کنند. یک ایده تا زمانی که مشتری برای آن نباشد یک ایده است. هر کسی می‌تواند یک ایده معمولی را بی اعتبار قلمداد کند، اما هیچ کس نمی‌تواند ایده ای با مشتریانی که حاضرند بابت آن پول بدهند را بی اعتبار بشمارد.

ایده های ساده که به کسب و کارهای بزرگ تبدیل شدند را از طریق این لینک مطالعه کنید.

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =