امروز    ۲۵ ام  مهر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
داستان ردبول

داستان ردبول

داستان ردبول

ردبول نام برندی است که بالای ۷۰ درصد سهم بازار نوشیدنی های انرژی زا در ۱۰۰ کشور دنیا را از آن خود کرده است!
دیتریچ ماتچیتز فارغ التحصیل رشته مدیریت بازاریابی و اهل اتریش به عنوان بازاریاب مواد شوینده در دهه هشتاد میلادی در شرکت یونیلور مشغول به کار شد. سپس به شرکت بلنداکس، (یک شرکت آلمانی محصولات آرایشی که توسط شرکت P&G خریده شده) پیوست و در حوزه بازاریابی خمیر دندان‌ های بلنداکس مشغول به کار شد.

داستان redbull

سال ۱۹۸۲ در جریان یکی از سفرها به تایلند، چالئو (یک فروشنده تایلندی) که با ماتچیتز آشنا بود، برای کاهش مشکلات Jet lag، یک نوشیدنی محلی به نام کراتینگ دائنگ را به او پیشنهاد کرد که خودش ترکیب آن را درست کرده بود. نوشیدنی ای که چالئو برای بیدار ماندن در شب نیز از آن استفاده می کرد.
وی در سال ۱۹۸۴ به همراه شرکایش چالئو و چالرم یوودیدهیا شرکتی را برای تولید این نوشیدنی تاسیس کرد. آنها توافق کردند که ۴۹ درصد سهام شرکت برای ماتچیتز، ۴۹ درصد دیگر سهام برای چالئو و دو درصد دیگر آن برای اطمینان برای پسر چالئو یوویدهیا،‌ چالرم، باشد. دیتریچ ماتچیتز در سال ۱۹۸۷ این نوشیدنی را کربنه کرد و برند ردبول ( به معنای گاو نر قرمز ) را برای آن انتخاب کرد. ایده نام و لوگوی ردبول نیز از نام تایلندی آن، کراتینگ دائنگ، الهام گرفته شده است.
دیمیتری ماتچیتز خط تولید ردبول را در اتریش راه‌اندازی کرد و به شکل مهاجمانه بازاریابی برای این نوشیدنی انرژی‌زا را در اروپا شروع کرد. ماتچیتز از روش‌های بازاریابی مختلف و گسترده‌ای چون تبلیغات در فرودگاه‌ها،‌ کنسرت‌ها،‌ مسابقات کایاک در آب‌های خروشان،‌ مسابقات موتورسیکلت،‌ مسابقات اسنوبرد، مسابقات موج‌سواری، مسابقات هنگ گلایدینگ و دیگر ورزش‌های پر هیجان،‌ استفاده می‌کرد. ماتچیتز نوشیدنی ردبول را تبدیل به نوشیدنی انرژی زای پیشتازی در جهان و در میان نوشیدنی‌های انرژی‌زای دیگر تبدیل کرد.
ردبول بر حسب سهم بازار در حال حاضر مشهورترین نوشیدنی انرژی‌ زا در جهان به شمار می‌رود. شعار این شرکت همواره این بوده است: «ردبول به شما بال میده».

نتایج مطالعات نشان می دهند، مصرف زیاد ردبول می تاند انرژی و توان اولیه فرد را بکاهد و به مرور باعث تضعیف عضلات فرد نیز شود.

داستانهای موفقیت برندها را در مجله ای برندینگ از طریق همین لینک مطالعه کنید.

درباره ی حامد منوچهریان

کارشناس فنی مجله اینترنتی ای برندینگ ، رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر تخصص : برنامه ریزی و مدیریت پروژه های تحت وب،پیاده سازی سیستم های تحت وب، تحلیل و طراحی سیستم های نرم افزاری، دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + نه =