امروز    ۲۵ ام  مهر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
استراتژی شرکت کوکاکولا برای محصول جدید

حذف شکر، استراتژی اصلی شرکت کوکاکولا برای پیشرو بودن در بازار

حذف شکر، استراتژی اصلی شرکت کوکاکولا برای پیشرو بودن در بازار

 

فصل تابستان از اهمیت بسیار زیادی برای تولید کنندگان نوشابه های گازدار برخوردار بوده و شرکت کوکاکولا به خوبی از این موضوع آگاه است. در این راستا حمایت مالی از مسابقات و تورنمنت های بین المللی نظیر جام ملت های اروپا، جام جهانی و مسابقات المپیک به برند شرکت کوکاکولا کمک می کند تا همچنان به عنوان تولید کننده پیشرو در بازار نوشابه های گازدار حضور داشته باشد. در این میان وظیفه مدیران این شرکت چندملیتی آن است که با توجه به سلامتی مشتریان خود، از مواد اولیه سالم و بهداشتی استفاده کنند و به مشتریان خود حق انتخاب بدهند.

استراتژی شرکت کوکاکولا برای محصول جدید

در ارتباط با تلاش های صورت گرفته برای تصاحب بازار، شرکت کوکاکولا اخیراً از جدیدترین محصول خود با نام Coca-Cola Zero Sugar رونمایی کرد که مشخصه اصلی آن حفظ طعم اصلی کوکاکولا به همراه حذف شیرینی مضر ایجاد شده توسط شکر است. در پی رونمایی از محصول جدید شرکت کوکاکولا، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که مدیران این برند مشهور در صنعت تولید نوشابه های گازدار، به دنبال بهبود انتخاب های مشتریان به جای گسترش و تنوع بخشیدن به آنها هستند.

به این منظور تولید نوشابه های گازدار فاقد شکر در استراتژی بازاریابی این شرکت در راستای تلاش مدیران کوکاکولا برای کاهش میزان شکر مصرف شده توسط مشتریان است. گفتنی است تصمیم اخیر شرکت کوکاکولا در پی نگرانی های موجود در رابطه با سلامت مصرف کنندگان نوشابه های گازدار و شیوع چاقی مفرط در میان آنان و همچنین افزایش چشمگیر مالیات شکر صورت پذیرفته است.

پس از اتخاذ استراتژی جدید مدیران شرکت کوکاکولا و توجه به سلامتی مشتریان به عنوان اولویت نخست این شرکت چندملیتی، مدیر اجرایی این برند مشهور در رابطه با برنامه های شرکت متبوع اش اظهار داشت: «چنانچه به عملکرد ما در شش ماه قبل بنگرید خواهید دید استراتژی اصلی ما در آن زمان اجرای ایده برند واحد و آماده ساختن شرایط برای یکسان سازی استراتژی تمامی محصولات کوکاکولا بوده است.»

استراتژی شرکت کوکاکولا برای محصول جدید

وی ادامه داد: «فرآیند تولید و رونمایی از محصول جدید Coca-Cola Zero Sugar 18 ماه به طول انجامید و همان طور که پیش تر به مشتریان وعده داده بودیم محصول جدید بیش از هر محصول دیگری دارای طعم کلاسیک کوکاکولا بوده و کاهش استفاده از شکر در آن بیانگر اولویت سلامتی مشتریان در استراتژی جدید بازاریابی شرکت کوکاکولا است.»

در این میان کارشناسان و تحلیلگران صنعت تولید نوشابه های گازدار معتقدند هدف اصلی کوکاکولا افزایش ارزش برند خود در نزد مشتریان با اولویت بخشیدن به موضوع سلامتی آنان است. در این زمینه مدیران کوکاکولا قصد دارند تا به مشتریان خود بگویند که هدف اصلی این شرکت حفظ طعم اصلی کوکا در کنار انجام اقداماتی جدی در زمینه حفظ سلامتی مصرف کنندگان است.

لازم به ذکر است که نظرات کارشناسان در شرایطی مطرح می شود که کوکاکولا بارها اعلام کرده است که این شرکت قصد گسترش محصول و ایجاد تنوع بیشتر را نداشته و استراتژی آن، مبنی بر بهبود محصولات موجود طراحی شده است.

در حال حاضر و براساس آمارهای منتشر شده، روزانه ۲میلیون نفر در جهان نوشابه های زیرو را خریداری کرده و با خوشحالی می نوشند که آمار خیره کننده ای برای کوکاکولا محسوب می شود، چرا که هر برندی فارغ از صنعتی که در آن به فعالیت مشغول است آرزو دارد تا ۲میلیون مشتری وفادار داشته باشد. در همین چارچوب مدیران کوکاکولا معتقدند که این شرکت ۱۰ سال قبل همزمان با عرضه کوکاکولا زیرو به بازار، برند جدیدی را خلق کرده است.

در آن زمان استراتژی اصلی کوکاکولا ایجاد برندهای مستقل در بازار بود موضوعی که این شرکت در طی ۳۳ سال گذشته با تولید و عرضه نوشابه های رژیمی به بازار به خوبی از عهده آن برآمده است. با این همه به نظر می رسد هدف اصلی کوکاکولا از عرضه برندهای مستقل به بازار، تأکید بر حذف شکر از محصولات خود و توجه به سلامت مشتریان بوده و هم اکنون استراتژی این برند موفق در صنعت تولید نوشابه های گازدار اصلاح و بهبود محصولات رژیمی و بدون شکر خود است.

منبع : www.marketingweek.com

مترجم معراج آگاهی

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =