امروز    ۲۰ ام  آذر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
قوانین مالکیت معنوی در بازیهای المپیک

۱۰ راهی که برندها بدون گفتن نام بازیهای المپیک در مورد این سری بازیها حرف زدند

۱۰ راهی که برندها بدون گفتن نام بازیهای المپیک در مورد این سری بازیها حرف زدند

اگر شما یک نام تجاری رسمی و اسپانسر المپیک نیستید، صحبت کردن در مورد بازیهای المپیک در رسانه های اجتماعی می تواند به لطف قوانین سخت مالکیت معنوی کمیته المپیک ایالات متحده مانند قدم زدن در یک میدان مین گذاری شده باشد. برخی از برندهایی که بدون شکستن قوانین و با اهرم شور و اشتیاق اجتماعی در این زمینه موفق شده اند را در این مقاله مطالعه و مرور می کنیم.

اخذ معافیت از کمیته المپیک ایالات متحده تا قبل از شروع بازی ها.
در سال ۲۰۱۵، کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته المپیک ایالات متحده ( USOC) تغییراتی را برای حمایت از ورزشکاران اعلام کرد که در آن به صراحت در تبلیغات عمومی به بازیهای المپیک اشاره نمی شود و استفاده از هریک از نام های المپیک تابع قوانین مالکیت معنوی می باشد. برای بهره گیری از این تغییرات ، ورزشکاران آمریکایی و حامیان غیر رسمی مجبور به ارائه و دریافت معافیت نامه از کمیته المپیک ایالات متحده از ژانویه ۲۰۱۶ شدند.

استفاده از تم های مربوط به ورزشکاران طرفداران ورزش ویا موسسات مرتبط.
در کمپین فورد برای سال ۲۰۱۷ که در آن فورد اسکیپ SUV تبلیغ میشود، با شعار ” We are All Fans, تبلیغات آنها شامل تلویزیون و Snapchat بود و در آن از اصطلاحات ممنوع استفاده نشده اما به صورت غیرمستقیم به بازیهای المپیک اشاره دارد. در این تبلیغات نشان میدهد که یک پسر در حال انجام حرکات ژیمناستیک و خرک حلقه در بالای فورد اسکیپ خود هست، و یک جعبه وزنه بردار در پشت SUV بارگذاری شده است.

راه اندازی مسابقاتی با مضمون المپیک.
برای ترویج حذف طعم دهنده های مصنوعی و حذف رنگ از غلات ، جنرال میلز مرحله نهایی مسابقات خرگوش را راه اندازی کرد، که این مسابقه یک کمپین برای ادای احترام به خرگوشی معروف به Trix است. در این ویدئو مرحله نهایی مسابقات خرگوش ها و توییت های از ویژگی های خرگوش هایی که در حال انجام ورزش های المپیک مانند ژیمناستیک، دو و میدانی، و غواصی، و از طرفداران نمایش داده می شود و از طرفداران دعوت می شود که فیلم هایی از حیوان خانگی خرگوش خود را با توییت “استعدادهای ورزشی شگفت انگیز” ارائه کنند.

استفاده از هنر ساخت ویدیوهای انیمیشن.

بازی دودِل میوه ای ۲۰۱۶  شرکت گوگل که میوه های متحرک در بازی های المپیک را نمایش میدهد.

ایجاد هشتگ خاص برای خودتان.
از آنجا که برای حامیان غیر رسمی استفاده از هشتگ های شامل علائم تجاری المپیک ممنون اعلام شده، Oiselle، یک شرکت پوشاک ورزشی که از حامیان و اسپانسرهای رسمی المپیک نیست، با استفاده از هشتگ #TheBigEvent برای اشاره به بازیهای المپیک، در یکی از پست های وبلاگ خود، به بازی های المپیک به عنوان “بازار مال فروشان آمریکای جنوبی” اشاره کرده است.

استفاده از پست های هوشمندانه وبلاگ Tumblr . لایک کردن این مضمون تنیس روی میز ، از Totino .

تبلیغات در tumblr در مورد بازیهای المپیک
استفاده از ترفند بازاریابی افراد تاثیر گذار .
Previnex، یک شرکت مکمل غذایی می باشد که اسپانسر مالی پنج ورزشکار المپیک است اما حامی رسمی نیست، این شرکت در حال تصاحب اینستاگرم با کریستین هیلدبراند، یکی از بازیکنان حرفه ای والیبال آمریکا بود که در تیم المپیک حضور نداشتند، و از پشت صحنه در مورد بازیهای ریو اظهار نظر می کردند. Previnex همچنین با استفاده از افراد معروف دیگر، آزادانه در مورد بازی های المپیک توییت می کرد.

تمرکز بر روی میهن پرستی.
فورد حامی یک لنز اسنپ چت بود که به کاربران اجازه میداد تا رنگ چهره خود را قرمز، سفید و آبی کنند. که نشان دهنده رنگ پرچم آمریکا است و نشان دهنده میهن پرستی کاربران بود.

توسعه محتوا در طول بازیها در پروازها و در مورد لحظات هیجان انگیز بازی ها حرف زدن.
فورد و Previnex هر دو این کار را انجام داده اند. هر چیزی که در لحظه اتفاق می افتد می تواند اهرمی باشد برای طراحان و توسعه دهندگان که کار خود رابه نحو احسنت انجام دهند.

انتظار تا بعد از بازیهای المپیک برای گذاشتن ویدیو های بازی های المپیک
زمان این قوانین تا آخر وقت روز ۲۴ آگوست بود.

از طرفی دیگر، اتخاذ تدابیر قانونی یک برند بر علیه کمیته المپیک ایالات متحده ( USOC.)
در ۴ آگوست، یک شرکت تمیز کردن فرش، Zerorez مینه سوتا، بر علیه کمیته المپیک ایالات متحده برای حق صحبت در مورد بازی های المپیک در رسانه های اجتماعی ثبت دادخواست خود را انجام داد.ارون هال، مدیرعامل و رئیس شرکت وکلای قانونیJUX در این مورد، می گوید قوانین USOC فراتر از قوانین حفاظت از علامت تجاری آنها طبق اصل ۲۲۰۵ ایالات متحده عمل می کند.

منبع : adweek

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

پندهای مارکتينگ

پندهای مارکتینگ

پندهای مارکتینگ   قانون رهبری: اول بودن بهتر از برتر بودن است. قانون طبقه: اگر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 18 =