امروز    ۱۸ ام  آذر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
مدیریت و اصول ارتباط با مشتری

اصول ارتباط با مشتری

اصول ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتریان یک راهبرد تجاری جهت انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت و فروش در دراز مدت است. مدیریت و اصول ارتباط با مشتری ، استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که فناوری، فرآیندها و تمامی فعالیتهای کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می‌سازد.

فرآیندها و برنامه های کاربردی مدیریت ارتباط با مشتری، براساس اصول پایه ای به شرح زیر می باشند:

  1. هدف گذاری کردن هر مشتری: یکی از اصول ارتباط با مشتری این است که مشتریان دارای انتخاب فراوانی بوده و هر مشتری محصولات و خدمات خاص خود را می طلبد.
  2. جذب و حفظ وفاداری مشتری از طریق ارتباطات شخصی: تماس های مستمر با مشتری – خصوصا زمانی که این تماس ها برای برآورده سازی ترجیحات طراحی می شوند – می تواند موجب وفاداری شود.
  3. انتخاب مشتری بر اساس مفهوم ارزش طول حیات مشتری: در مدیریت ارتباط با مشتری این اصل مورد توجه قرار گرفته است که مشتریان مختلف ارزش متفاوتی برای سازمان دارند.

مدیریت و اصول ارتباط با مشتری

پنج اصل حیاتی در ارتباط با مشتری:

۱. از مشتریان خود بخواهید که بازگردند.

۲. تماس تلفنی مشتریان خود را بدون فوت وقت جواب دهید.

۳. بخشی از وب سایت خود را به مشتری اختصاص دهید .

۴. در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید .

۵. تشکر نامه های خوش خط برای مشتریان خود بفرستید.

دلایل و سوالات مشتریان برای خرید یک محصول

۱- چه چیزی بخرم؟ ( چه کالایی نیازم را برآورده میکند)
شما میبایست تمام توانمندیها و ویژگیهای کالا یا خدمت خود را به آگاهی مشتریان بالقوه برسانید.

۲- چرا بخرم؟ ( مزیت نسبی کالای شما نسبت به رقبا چیست؟)
شما نیاز دارید در یک زمینه از رقبا، جلوتر باشید

۳- از چه کسی بخرم؟ ( شما باید در دید و دسترس مشتری باشید)
نمادسازی( برندینگ) را هیچگاه فراموش نکنید.

۴- چه زمانی بخرم؟ ( لازم است در مناسبتهای گوناگون، پیشبردهای فروش خوبی در نظر بگیرید)

۵- چگونه بخرم؟ ( نقد یا اعتباری، از فروشگاه مرکزی یا سایر مراکز خرید، شیوه خرید اینترنتی، تلفنی، مکاتبه ای،…)
لازم است شما، شیوه های گوناگونی را برای مشتری مهیا کنید.

نتایج یک تحقیق :

انجمن ملی مدیریت خرید امریکا، به مدت چند سال، دو سوال زیر را از هزاران خریدار کوچک و بزرگ پرسید:
«به نظر شما، خوب ترین و بدترین فروشنده ها، چه ویژگی های بارزی دارند؟»

تقریبا همه ی آن ها یک پاسخ مشترک دادند:
«خوب ترین فروشنده کسی است که سوال های خوبی مطرح می کند، به پاسخ ها گوش می دهد و کمک می کند که خریدار، خرید خوب و مناسبی داشته باشد.
و بدترین فروشنده هم کسی است که پیوسته، درباره محصول و خدمت اش صحبت می کند و اجازه نمی دهد که مشتری، پرسشی مطرح کند و اصلا به خریدار گوش نمی دهد که بفهمد چه چیزی می خواهد.»

همان طور هم که قبلا گفته شد، هر چه افراد بیشتر شما را دوست داشته باشند، به شما بیشتر اعتماد می کنند و سخنان شما را بیشتر می پذیرند. بنابراین، روی روابط خود با مشتری تمرکز کنید؛ زیرا احساسات، ارزش گذاری ها را تغییر می دهد.

مشتری در این حالت، حتی عیب ها و مشکلات کوچک محصول شما را در مقایسه با محصولات رقبا نادیده می گیرد.

پیشنهاد : مطالب مربوط به بازاریابی را از طریق همین لینک مطالعه کنید.

مجله اینترنتی ای برندینگ

@abranding

درباره ی حامد منوچهریان

کارشناس فنی مجله اینترنتی ای برندینگ ، رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر تخصص : برنامه ریزی و مدیریت پروژه های تحت وب،پیاده سازی سیستم های تحت وب، تحلیل و طراحی سیستم های نرم افزاری، دیجیتال مارکتینگ، طراحی اپلیکیشن و ...

مطلب پیشنهادی

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری

حقایقی درباره شما و ارتباط با مشتری  مشتری رییس است تمام چیزهای که متعلق به شماست …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + شانزده =