امروز    ۲۰ ام  آذر  ماه, سال  ۱۳۹۸
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
سایت فیلیمو

آینده سایت فیلیمو چگونه است؟

آینده سایت فیلیمو چگونه است؟

همانگونه که ” آپارات ” یکی از پردرآمدترین سایتهای ایرانی می باشد پروژه جدید شرکت صبا ایده با نام ” فیلیمو ” را نیز می توان یکی از سایتهایی دانست که چشم انداز روشنی برای درآمد هنگفت آن وجود دارد. گرچه در حال حاضر ” فیلیمو ” در ابتدای راه است و هنوز در حال پایان مراحل تست اولیه و تکمیل محتوای خود می باشد اما کافیست موارد زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که چه درآمد کلانی در دراز مدت از سایت فیلیمو به دست خواهد آمد :

“ فیلیمو ” آینده درخشانی دارد زیرا :

اجرا، نگهداری و توسعه چنین سایتی به زیرساختهای علمی و فنی بالا و پیشرفته ای نیاز داشته و سرمایه مالی زیادی را نیز می طلبد.شرکت ” صبا ایده ” از معدودهای شرکتهای موفق و بزرگ در زمینه کسب و کارهای اینترنتی کشور بوده که تمام این شرایط را به علاوه تجربه عالی از مدیریت سایت آپارات داشته و توانسته این پروژه را انجام دهد.پس همانطور که تا امروز فیلیمو رقیبی ندارد در آینده نیز رقیبی نخواهد داشت.
با توجه به سایر سایتهای موفق صبا ایده شامل ” آپارات، لنزور، میهن بلاگ، کلوب و صبا ویژن “، فیلیمو می تواند با تکیه بر کاربران و بازدید کنندگان میلیونی این سایتها به سرعت خود را به همگان معرفی کرده و اصطلاحاً جای خود را در میان سایتهای محبوب ایرانی باز کند. (تبلیغ رایگان فیلیمو در این سایتها می تواند به سرعت به پیشرفت آن کمک کند )
گرچه اکنون بسیاری از فیلمهای موجود در فیلیمو فیلمهای سینمای مربوط به سالهای گذشته بوده و جذابیت چندانی برای نسل جوان امروزی ندارد اما طی سالهای آینده، فیلیمو به مرکز رسمی آرشیو سینمای پس از انقلاب ایران ( و شاید سینمای جهان ) تبدیل خواهد شد که این امر اعتبار، نفوذ و قدرت زیادی را برای آن به ارمغان خواهد آورد.
با توجه به تخصصی بودن فیلیمو و همچنین کیفیت بالای سایت و محتوای آن در کنار آمار بازدیدهای روزانه می تواند مناسبترین سایت برای انتشار انواع بنرهای تبلیغاتی از جمله تبلیغات مربوط به فیلمهای سینمایی در حال اکران باشد. ( البته احتمال می رود که فیلیمو به طور محدود از بنرهای تبلیغاتی استفاده کند و یا اصلاً کسب درآمد خود را به این بخش معطوف نکند زیرا مدل کسب درآمد آن متفاوت بوده که در ادامه توضیح داده شده است. )
فیلیمو می تواند گام به گام با سینمای خانگی، فیلمهای سینمایی و سریالهای منتشر شده به صورت لوح فشرده در بازار خانگی را به صورت آنلاین و با هزینه ای کمتر یا معادل خرید لوح فشرده فیلم پخش نماید. ( فیلیمو این روش را با نمایش آنلاین فیلم سینمایی ” دندون طلا ” و هم زمان با پخش خانگی و به قیمت ۲۰۰۰ تومان آغاز کرد )
به نظر می رسد اصلی ترین روش درآمدزایی فیلیمو در اشتراک ویژه ماهانه باشد.یعنی به جای اینکه شما برای مشاهده آنلاین هر کدام از فیلمهای جدید و روز سینمای ایران و جهان، مبلغ جداگانه ای بپردازید می توانید با پرداخت ماهانه چند هزار تومان به کل آرشیو ویژه سایت دسترسی پیدا کنید. ( تصور کنید شما به جای اینکه هر انیمیشن دوبله شده را به قیمت ۳۰۰۰ تومان از فروشگاه ها خریداری کنید با قیمت ۵۰۰۰ تومان در یک ماه بتوانید به طور نامحدود انیمیشن تماشا کنید.آیا برای شما به صرفه نیست؟! )

filimo-logo

شما می توانید مقاله مربوط به ماریسا مایر و فروش یاهو را از این لینک مطالعه کنید.

با وجود توضیحات بالا، فیلیمو هنوز دارای محدودیتهاییست که باید برای آنها راه حلی بیاندیشد:

بسیاری از کاربران اینترنت تمایل دارند فیلم های سینمایی را به طور رایگان دانلود کنند که نسبت به مشاهده آنلاین فیلم، مزایای بیشتر و بهتری دارد.
آرشیو موجود در سایت فیلیمو بسیار قدیمی بوده و باید بتواند فیلمهای سینمایی روز ایران و جهان را نیز به محتوای خود اضافه کند ( قطعاً این امر پروسه ای زمان بر و پرهزینه خواهد بود )
زمانی که شما فیلمی را فیلیمو مشاهده می کنید اگر به هر دلیلی از ادامه مشاهده فیلم منصرف شوید هیچ امکانی برای مشاهده ادامه فیلم از محل قطع شده وجود ندارد ( قابلیت پخش از اواسط فیلم و ریزوم وجود ندارد )
هنوز بسیاری از کاربران اینترنت از اینترنت محدود و حجمی یا اینترنت همراه استفاده می کنند که این امر نیز یکی از چالشهای پیش روی فیلیمو می باشد ( البته فیلیمو رفع این مشکل را با همکاری اینترنت شاتل استارت زد و به طور موقت، حجم مصرف شده کاربران استفاده کننده از اینترنت شاتل که در سایت فیلیمو مصرف می شود به طور نصف محاسبه می شد )

به نظر شما، فیلیمو می تواند با غلبه بر این محدودیت ها، درآمد خود را به سطح سایتهایی چون آپارات و کلوب برساند.

درباره ی وحید منوچهریان

مدیر مجله اینترنتی آنالیزِ برندینگ کارشناس ارشد مدیریت کارآفرینی از دانشگاه تهران و کارشناس مدیریت بازرگانی، تخصص : دیجیتال مارکتینگ، دیجیتال برندینگ، بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) طراحی وب، گرافیک و ...

مطلب پیشنهادی

پندهای مارکتينگ

پندهای مارکتینگ

پندهای مارکتینگ   قانون رهبری: اول بودن بهتر از برتر بودن است. قانون طبقه: اگر …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 10 =